شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی و تجهیزات صنعتی

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی و تجهیزات صنعتی

  • ۰
  • ۰

یکی از اساسی ترین و مهمترین انتخاب هایی که نقش زیادی در دکوراسیون و طراحی واحد مسکونی دارد شیرآلات بهداشتی می باشد. در مساله انتخاب شیرآلات بهداشتی برای واحد مسکونی می بایست به چند معیار مهم توجه کرد.

در نوشتار زیر به بررسی این موارد می پردازیم.

1-کاربرد شیرآلات بهداشتی در منزل:

کارکرد اصلی شیرآلات در یک واحد مسکونی هدایت صحیح و آسان خروجی آب برای مصارف شستشو و آشپزی است. امروزه مدل ها و طرح های متنوعی در بازار  شیرآلات بهداشتی یافت می شود. بعضی از این مدل ها و طرح های جدید شاید در نگاه اول بسیار جذاب و زیبا به نظر بیایند ولی باید در انتخاب آنها باید به سهولت کارکرد و آسایش مصرف کننده که اصلی ترین وظیفه شیرآلات بهداشتی است دقت کرد.

شیرآلات آشپزخانه در دو نوع علم ثابت و شاوری با سر دوش متحرک تولید می شود. در مورد شیرهای آشپزخانه با علم ثابت باید به ارتفاع علم ظرفشویی دقت کرد. ارتفاع علم آبریز شیر آشپزخانه باید به اندازه ای باشد که به راحتی بتوان ظرف های بزرگ را در زیر آن شستشو داد. در مورد شیرهای با سردوش متحرک حرکت آسان سردوش، جنش شلنگ متحرک و قابلیت تمیز شدن و روسوب زدایی سر دوش از مواردی است که باید در هنگام خرید شیر برای آشپزخانه بررسی شود.

در هنگام انتخاب شیرآلات روشویی باید به طول آبریز شیر توجه کرد. طول آبریز شیر باید به اندازه ای باشد که  تا یک سوم عرض کاسه دستشویی جلو بیاید. شیرهای با آبریز کوتاه تر از حد معمول در هنگام شستشو فضای کافی برای حرکت دستها را تامین نکرده و  ایجاد مشکل می کنند. ارتفاع آبریز شیر دستشویی نیز باید به حدی باشد که به راحتی و بدون برخورد دست ها با سنگ کاسه روشویی بتوان شستشوی دست ها را انجام داد. 

در مورد انتخاب شیرحمام یکی از مهم ترین موارد، نوع سوپاپ تغییر جهت دهنده آب از حالت دوش به حالت وان است. اکثر سوپاپ های تغییر جهت آب با کمک فشار آب کار می کنند. در مناطقی که فشار آب شهر کم است و یا افت فشار در ساعاتی از شبانه روز وجود دارد، عملکرد سوپاپ با مشکل مواجه شده و سوپاپ در وضعیت دوش ثابت نمی ماند. برای رفع این مشکل سوپاپ هایی طراحی شده اند که در حالت دوش امکان قفل شدن داشته و وابسته به فشار آب نیستند. در تمامی شیرهای حمام تولید شده توسط شرکت شیرآلات بهداشتی افرا از سوپاپ های قفل دار استفاده شده که برای مناطق با فشار آب کم نیز مناسب هستند.


لینک شیرآلات ساختمانی را حتما پیگیری کنید.


انتخاب شیرآلات بهداشتی ساختمان


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی