شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی و تجهیزات صنعتی

شیرآلات ساختمانی

شیرآلات ساختمانی و تجهیزات صنعتی

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

یکی از اساسی ترین و مهمترین انتخاب هایی که نقش زیادی در دکوراسیون و طراحی واحد مسکونی دارد شیرآلات بهداشتی می باشد. در مساله انتخاب شیرآلات بهداشتی برای واحد مسکونی می بایست به چند معیار مهم توجه کرد.

در نوشتار زیر به بررسی این موارد می پردازیم.

1-کاربرد شیرآلات بهداشتی در منزل:

کارکرد اصلی شیرآلات در یک واحد مسکونی هدایت صحیح و آسان خروجی آب برای مصارف شستشو و آشپزی است. امروزه مدل ها و طرح های متنوعی در بازار  شیرآلات بهداشتی یافت می شود. بعضی از این مدل ها و طرح های جدید شاید در نگاه اول بسیار جذاب و زیبا به نظر بیایند ولی باید در انتخاب آنها باید به سهولت کارکرد و آسایش مصرف کننده که اصلی ترین وظیفه شیرآلات بهداشتی است دقت کرد.

شیرآلات آشپزخانه در دو نوع علم ثابت و شاوری با سر دوش متحرک تولید می شود. در مورد شیرهای آشپزخانه با علم ثابت باید به ارتفاع علم ظرفشویی دقت کرد. ارتفاع علم آبریز شیر آشپزخانه باید به اندازه ای باشد که به راحتی بتوان ظرف های بزرگ را در زیر آن شستشو داد. در مورد شیرهای با سردوش متحرک حرکت آسان سردوش، جنش شلنگ متحرک و قابلیت تمیز شدن و روسوب زدایی سر دوش از مواردی است که باید در هنگام خرید شیر برای آشپزخانه بررسی شود.

در هنگام انتخاب شیرآلات روشویی باید به طول آبریز شیر توجه کرد. طول آبریز شیر باید به اندازه ای باشد که  تا یک سوم عرض کاسه دستشویی جلو بیاید. شیرهای با آبریز کوتاه تر از حد معمول در هنگام شستشو فضای کافی برای حرکت دستها را تامین نکرده و  ایجاد مشکل می کنند. ارتفاع آبریز شیر دستشویی نیز باید به حدی باشد که به راحتی و بدون برخورد دست ها با سنگ کاسه روشویی بتوان شستشوی دست ها را انجام داد. 

در مورد انتخاب شیرحمام یکی از مهم ترین موارد، نوع سوپاپ تغییر جهت دهنده آب از حالت دوش به حالت وان است. اکثر سوپاپ های تغییر جهت آب با کمک فشار آب کار می کنند. در مناطقی که فشار آب شهر کم است و یا افت فشار در ساعاتی از شبانه روز وجود دارد، عملکرد سوپاپ با مشکل مواجه شده و سوپاپ در وضعیت دوش ثابت نمی ماند. برای رفع این مشکل سوپاپ هایی طراحی شده اند که در حالت دوش امکان قفل شدن داشته و وابسته به فشار آب نیستند. در تمامی شیرهای حمام تولید شده توسط شرکت شیرآلات بهداشتی افرا از سوپاپ های قفل دار استفاده شده که برای مناطق با فشار آب کم نیز مناسب هستند.


لینک شیرآلات ساختمانی را حتما پیگیری کنید.


انتخاب شیرآلات بهداشتی ساختمان


  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰

معمولاً شیرآلات در حالت کلی، یک دست کامل خریداری می‌شوند. یک دست کامل شیرآلات یعنی شامل:

شیرتوالت، شیر حمام، شیر روشویی، شیر سینک ظرفشویی می‌باشد. همچنین شیر سینک ممکن است با علمی ثابت یا علمی متحرک که اصطلاحاً شاوری گفته می‌شود خریداری شود.

شیرهای پیسوار نیز در سایزهای 1/2 و 3/8 در بازار موجود بوده و باید به پلاستیکی یا برنجی بودن آن توجه داشت.

شیرهای تک اهرمی امروزی با قابلیت جدا شدن سر شیر (شلنگی) برای آشپزخانه و شیرهای تک اهرمی ایستاده برای سرویس روشویی استفاده می‌گردد و دیواری‌های اهرمی مناسب سرویس بهداشتی هستند. هم اکنون در کمتر آشپزخانه‌ای شیرهای دیواری را می‌بینیم.

مگر اینکه به سفارش مشتری این نوع شیر استفاده شده باشد، آن هم برای همخوانی با دیگر جزئیات ساختمان، بنابراین عرف بازار هم اکنون این گونه است که شیرهای ایستاده دارای کاربردی دو منظوره در بخش‌های مختلف ساختمان هستند بطوری که هم در آشپزخانه کاربرد دارند و هم در روشویی سرویس بهداشتی اما مدل‌های دیواری معمولاً در سرویس بهداشتی استفاده خواهند شد.

بسیاری از برندهای معروف جهان برای کاهش هزینه‌های تولید و البته ارزان شدن محصولاتشان با استفاده از شرکت‌های تولیدی چینی تحت لیسانس، محصولاتشان را روانه بازار هدف می‌کنند. بنابراین نمی‌توان زیاد به نام‌های کشورهای اروپایی در این صنعت دل بست. برای خرید شیر ابتدا نوع شیر را باید مشخص کنیم که بستگی به محل مصرف دارد. امروزه شیرآلات اهرمی محبوب‌ترین نوع است. اما برای مکانهای عمومی یا مکان‌هایی که بحث صرفه‌جویی آب اولویت دارد باید به سراغ شیرهای پدالی و چشمی رفت و اگر به دنبال شیرآلات ارزان قیمت هستیم و سهولت استفاده زیاد برایمان مهم نباشد شیرهای واشری توصیه می‌گردد.

کارشناسان معتقدند در مدل‌های دیواری با توجه به اینکه محل خروج آب با ارتفاعی نسبتاً زیاد نسبت به سینک ظرفشویی نصب خواهد شد، موجب پاشش آب به اطراف شده و معمولاً مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. نکته مهم دیگری که در هنگام خرید باید مورد توجه قرار داد این است که در مورد شیر سینک، آشپزخانه و روشویی سوراخ‌های تعبیه شده روی سینک مطابق شیر خریداری شده باشد یا از صفحه‌های زیر شیر مناسب استفاده کنید تا از حفره‌های اضافی پشتیبانی کند.

نکته مهم دیگر خدمات پس از فروش است. هرچند شیرآلات بهداشتی در ذهن ما از ساختمان ساده‌ای برخوردارند اما با توجه به گسترش و تنوع مدل‌های گوناگون در جهان و استفاده از برخی فناوری های نوین در این نوع لوازم کم کم وقت آن رسیده که برای انتخاب نمونه مورد نظرمان به خدمات پس از فروش آنها نیز توجه ویژه داشته باشیم، چون نه تنها کیفیت لعاب و روکش و جنس مغزی این لوازم باید قابل اعتماد باشد بلکه تهیه و تعویض قطعات یدکی نیز باید برای انتخاب خریداران مورد نظر باشد.

بنابراین بهترین گزینه این است که قبل از خرید، به کارخانه تولید کننده شیر مورد نظر و البته کشور سازنده یا وارد کننده آن و خدمات پس از فروش و گارانتی آن دقت کنیم چون در صورت ایجاد مشکل اگر این عوامل برای شما وجود نداشته باشد ممکن است مجبور به تعویض کل شیر گردید. به عنوان مثال در برخی شیرها کارتریج خاصی به کار رفته که در صورت خراب شدن آنها اگر توان تهیه آنها را در بازار داخلی کشور نداشته باشیم مجبور خواهید شد که کل شیر را تعویض کنید که برای شما تجربه‌ای گران خواهد بود. البته این تنها نقطه ضعف نیست بلکه با توجه به تنوع کنونی بازار و ورود تکنولوژی‌های الکترونیک در برخی شیرآلات اگر از برندهایی که به صورت عمده وارد ایران نشده‌اند و خبری از نمایندگی آنها نیست خرید کرده باشید باید آمادگی این مشکلات را داشته باشید.

بنابراین خدمات پس از فروش به اعتقاد بسیاری از کارشناسان مهمترین عامل در هنگام خرید است. با توجه به تنوع گسترده بازار فروش شیرآلات ساختمانی در سراسر جهان بدون تردید برخی از طرح‌ها دارای لوازم و تجهیزات جانبی هستند مثل شیرآلاتی که همزمان قابلیت اتصال به سیستم تصفیه آب را دارند یا آنهایی که برای پر کردن قابلمه شیر مجزا در کنار سینک برایتان مهیا کرده‌اند. اما باید به این نکته توجه داشت که هرچقدر لوازم جانبی شیرآلات بیشتر باشد، اگر این لوازم جانبی دچار نقص شوند، مشکلات بیشتر خواهد شد.

از گذشته‌های دور تاکنون استفاده از شیرآلات طلا نشانه طبقه اجتماعی بالا یا ثروت افراد بوده است. اما امروزه استفاده از تزئینات بدلی مثل نگین‌ها و تجهیزات اضافه در شیرآلات توانسته راه شیرهای تزئینی و زیبا را به منازل اقشار متوسط جامعه نیز باز کند . اما باید توجه داشت هرچند که این تزئینات سبب زیبایی بیشتر محصولات می‌گردد ولی هزینه نگهداری از این نوع شیرآلات به مرور زمان بیشتر از هزینه خرید آنهاست. در اینجا به بررسی ویژگی‌های برند سدال که یکی از بهترین برندهای موجود است، می‌پردازیم:

- برند Sedal برترین برند کارتریج دنیا می‌باشد به گونه‌ای که اکثر شیرآلات مطرح دنیا از این کارتریج استفاده می‌کنند.

- سرامیک مورد استفاده در کارتریج Sedal ساخت کشور اسپانیا (بارسلون)، محصول کارخانه سرامیک آلمان می‌باشد که بهترین تولیدکننده سرامیک دنیاست.

- ویژگی قابل ذکر در کارتریج‌های Sedal اسپانیا این است که حتی کوچکترین قطعه آن در کشور اسپانیا تولید و مونتاژ می‌شود.

- کارخانه Sedal اسپانیا از مجهزترین آزمایشگاه‌های تست فنی کارتریج و قوی‌ترین تیم طراحی دنیا برخوردار است که از لحاظ کنترل کیفیت کارتریج و تست فنی تک تک قطعات، قویترین عملکرد را دارد.

- کارخانه Sedal اسپانیا نوآورترین کارخانه کارتریج‌سازی دنیا بوده و جدیدترین کارتریج‌های روز دنیا را با عملکردهای متفاوت طراحی و تولید کرده و به بازار جهانی عرضه می‌نماید. این کارتریج‌ها با طراحی جدید عمدتاً در راستای صرفه‌جویی در مصرف آب، انرژی و همچنین صرفه‌جویی در مواد اولیه در تولید شیرآلات هستند.

- مزیت اصلی برای مشتریان استفاده کننده از کارتریج Sedal، عمر طولانی و مفید از نظر کیفیت این کارتریج‌هاست.

- کارتریج‌های Sedal اسپانیا کلیه استانداردهای اروپایی و امریکایی را دارا بوده که در کاتالوگ، دفترچه و سایت این شرکت ذکر شده است.

- مونتاژ قطعات کارتریج‌های Sedal تماماً توسط دستگاه‌های تمام اتوماتیک و رباتیک انجام می‌گیرد. در این روش تولید خطای انسانی در روند مونتاژ به صفر می‌رسد. دستگاه‌های رباتیک خط تولید و مونتاژ تماما ساخت شرکت اسپانیایی SMB می‌باشد که از شرکت‌های اقماری گروه Sedal است.


مطالب مرتبط با لوازم صنعتی و شیرآلات را در لینک شیرآلات ساختمانی پیگیری کنید.


دسته بندی شیرآلات ساختمانی و کاربرد انواع برند آن

  • آگهی رایگان
  • ۰
  • ۰
به طور کلی شیرآلات از دو جنس آلیاژهای برنج یا سرب خشک ساخته میشوند و تنها روکشهای آنهاست که تفاوتهای ظاهری در آنها ایجاد میکند. از میان این دو جنس برنج بهتر از سرب خشک عمل میکند. زیرا سرب پس از مدتی دچار خوردگی شده و علاوه بر آن از نظر بهداشتی نیز زیانهایی را در پی خواهد داشت.

به همین دلیل این نوع شیرآلات از نظر استاندارد مورد تایید نیستند و غیر بهداشتی محسوب میشوند. مطابق استاندارد ۶۶۷۹ و ۱۵۴۶ کلیه قسمتهای فلزی بکار رفته در ساخت شیرآلات بهداشتی (به استثنای دستگیره) از آلیاژ برنج باید باشند. در هر صورت قطعات در تماس با آب نباید از آلیاژ برنجی با بیش از ۲/۵ درصد سرب باشند.

انواع روکشهایی که برای شیرآلات کاربرد بیشتری دارند عبارتند از: برنج، برنز، مس و استیل که از میان آنها اگر استیل استنلس اصل باشد، از دیگر اجناس بهتر است. چرا که هم مقاومت بهتری در برابر پوسیدگی دارد و هم به خاطر ظاهرش کمتر لکه های آب را نشان میدهد و از لحاظ زیبایی هم مناسبتر است. سایر موار هم مثل برنز یا مس تنها آبکاری برنز و مس هستند و بیشتر جنبه تنوع بخشی دارند و شاید به خاطر رنگ زرد یا قرمزی که دارند حس نوستالژیک به خریداران بدهد.

کلیه مواد مورد مصرف در ساخت شیرآلات بهداشتی که در تماس با آب هستند، باید از جنسی انتخاب شوند که در مقابل آب تا دمای ۹۰ درجه سانتیگراد و محیط استفاده مقاوم بوده و حین مصرف هیچگونه خوردگی نسبت به سایر قطعات مورد استفاده در شیر نداشته باشند. همچنین نباید سمی بوده و هیچگونه تغییر در کیفیت ظاهر و رنگ، بو و طعم آب آشامیدنی مصرفی ایجاد کنند. در ضمن نباید منجر به رشد باکتریها و به خطر انداختن سلامت انسان شوند.

بعد از جنس فلز مورد استفاده در شیرآلات، آبکاری دارای اهمیت فراوان است که می*تواند در مقاومت شیر تاثیر بسزایی داشته باشد و هرچه کیفیت آبکاری بهتر باشد شیرآلات دیرتر فرسوده میشوند. مثلاً اگر شیرآلاتی دارای آبکاری ۲۵ میکرونی باشد و روکش آن هم استیل واقعی باشد، از نظر کیفی عمری بسیار طولانی خواهد داشت. در مورد شیرهای مخلوط آب گرم در سمت چپ و آب سرد در سمت راست قرار دارد.

انواع شیرآلات شامل شیرآلات ساده، کلاسیک، اهرمی، پدالی، چشمی (اتوماتیک) میباشد.

در گذشته تنها شیرهای واشری در بازار موجود بود اما اکنون شیرآلات بسیار متنوعی را در چهار گروه واشری، پدالی، اهرمی و چشم الکترونیکی که به چشمی معروف شده است، در انواع مدلها و رنگها میتوان دید. آلیاژ برنج گرانتر از سرب است و تولید کنندگان متخلف تا حد امکان از سرب استفاده میکنند تا هزینه تولید خود را کاهش دهند.

جهت پیگیری اخبار لحظه به لحظه لوازم صنعتی و شیرآلات به لینک شیرآلات ساختمانی مراجعه کنید.

فروشندگان و تولید کنندگان شیرآلات ساختمانی می توانند آگهی های خود را در لینک آگهی رایگان ثبت کنند.


آشنایی با شیرآلات بهداشتی و ساختمانی
  • آگهی رایگان